Jeg er forarget.

Nede ved åen stod 3 borde/bænke sæt fastgjort til fliser med jernspyd. Nogen synes åbenbart ikke om møbleringen, så de har skåret/revet sættene fri fra fliserne, og flyttet rundt på dem. Fliserne bliver så brugt til bålplads.

Jeg ringer til ansvarshavende kommune og fortæller om misèren. Manden i den anden ende siger, at det har de ikke tid til at tage sig af nu – ferietiden får skylden. Jeg spørger så, om de vil have en anmeldelse, hvis de bliver stjålet – ligesom de borde/bænke sæt fra de foregående år blev det. Jeg tænker på forsikringsspørgsmålet… Han svarer, at det vist er nede i småtingsafdelingen, altså at forsikringen ikke vil tage sig af det.
Jeg trækker vejret dybt ind, og undlader at eksplodere. Han siger tak for anmeldelsen.

Jeg er forarget fordi
– det er hærværk mod offentlig ejendom
– kommunen ikke tager det alvorligt
– værdierne skrider mere og mere

Jeg er vokset op med respekt for offentlig ejendom. Jeg mener, at vi alle skal passe på de ting, som bliver stillet til rådighed for os. Undrer mig over hvor den tankegang gik tabt.

Ps. Jeg har arbejdet i en ungdomsklub i et belastet område, hvor de unge jævnligt brugte døre og møbler som afløb for deres raseri. Hvis tingene blev repareret hurtigt, faldt risikoen for, at det skete igen… Det kan man så tænke over.

 

2 thoughts on “Jeg er forarget.

  1. Ja det er trist som samfundet udvikler sig, men man har ikke noget ud af at ærgre sig. Jeg har lige set billeder på skærmen af det fantastiske svineri de miljøbevidste unge efterlader sig i Roskilde. Alle de billige Harald Nyborg telte de efterlod er lavet af miljøgiftigt materiale der ikke må afbrændes men skal frasorteres og deponeres som miljøgiftegt affald.

    hilsen fra os.

    Den 6. juli 2017 kl. 12.16 skrev Eileens Verden :

    > Eileen posted: “Nede ved åen stod 3 borde/bænke sæt fastgjort til fliser > med jernspyd. Nogen synes åbenbart ikke om møbleringen, så de har > skåret/revet sættene fri fra fliserne, og flyttet rundt på dem. Fliserne > bliver så brugt til bålplads. Jeg ringer til ansvarshavend” >

Skriv en kommentar